در صورت تصویب مجلس طرح ایجاد سالانه ۲۵۰ هزار شغل روستایی در کشور اجرایی می شود

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
یکشنبه - 12 مارس 2017
در صورت تصویب مجلس طرح ایجاد سالانه ۲۵۰ هزار شغل روستایی در کشور اجرایی می شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور گفت: دولت لایحه ای دو فوریتی مبنی بر ایجاد سالانه 250 هزار شغل روستایی در کشور به مجلس ارائه کرده که در صورت تصویب آن تا پایان امسال، اجرایی خواهد شد.

P_۲۰۱۷۰۳۰۷_۲۲۲۱۲۱ P_۲۰۱۷۰۳۰۷_۱۹۵۱۳۰به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، سید ابولفضل رضوی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زاوه در مسجد جامع روستای ساق این شهرستان افزود: طی دو سال گذشته دولت با اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار توانست از ۷ هزار متر روستای بدون آب شرب، ۳ هزار متر طرح آبرسانی اجرا کند.
وی گفت: با تصویب نمایندگان مجلس برای ادامه این طرح، ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار نیز برای سال ۹۶ تخصیص خواهد یافت.
ایشان با بیان اینکه استان خراسان رضوی بیشترین روستای تخلیه شده در کشور را دارد، افزود:میانگین تخلیه روستا در کشور ۳۶ درصد بوده که این رقم در خراسان رضوی ۴۷ درصد است.
وی کمبود خدمات بهداشتی، آموزشی و فرهنگی را مهمترین عامل تخلیه روستاها دانست.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از حمایت دولت از ایجاد شرکت های مشارکتی در روستاها خبر داد و گفت: بر این اساس دولت در صورت ایجاد شرکت های مشارکتی در روستا ها وام هایی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال با کارمزد ۸ درصد توسط بانک های سینا و پست بانک پرداخت نماید.
رضوی با تاکید براینکه خراسان رضوی در ایجاد این شرکت های مشارکتی در کشور پیشتاز است، افزود: هرچه مشارکت خانوارهای روستایی در این شرکت ها بیشتر باشد میزان آورده توسط خانوارها کمتر شده و بقیه توسط بانک ها در قالب تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: کشاورزان در صورتی که بخواهند به صورت جداگانه وام دریافت نمایند می توانند با مراجعه به بانک کشاورزی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۳ درصد دریافت کنند.
ایشان میزان تولید زعفران در ایران را ۱۶ برابر کل دنیا عنوان کرد و اذعان داشت: متاسفانه ایران با تولید ۹۴ درصد زعفران دنیا تنها یک یازدهم درآمد حاصل را به دست می آورد.
وی افزود: بیشترین سود حاصل از زعفران در بحث محصولات فرآوری شده زعفران بوده، که باید در ایران شرکت های دانش بنیان در این خصوص ورود پیدا کنند.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶۵
برچسب ها: