باستانی مطرح کرد: ماموریت ویژه دولت دوازدهم در صنعت خودرو؛ از جاده مخصوص تا جاده های خاورمیانه

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
دوشنبه - 22 می 2017
باستانی مطرح کرد: ماموریت ویژه دولت دوازدهم در صنعت خودرو؛ از جاده مخصوص تا جاده های خاورمیانه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دولت دوازدهم باید قانون خروج خودروهای بی کیفیت از خط تولید را اجرا کند و با افزایش کیفیت به هاب توزیع خودرو در خاورمیانه تبدیل شود.

ماموریت ویژه دولت دوازدهم در صنعت خودرو؛ از جاده مخصوص تا جاده های خاورمیانه

سعید باستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بخشی از سیاست گذاری های دولت دوازدهم در حوزه صنعت که خودروسازی نیز بخشی از آن بوده باید تغییر کند، گفت:با توجه به نوع سرمایه گذاری های جدیدی که در صنعت خودرو صورت گرفته است، سیاست گذاری هایی خودرویی باید به سمتی حرکت کند که این دو شرکت به عنوان تولیدکننده منطقه ای خودرو مطرح شوند و ایران، هاب توزیع خودرو در منطقه شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ظرفیت ها و دسترسی ها برای تبدیل ایران به هاب منطقه ای وجود دارد، افزود: هرگونه سرمایه گذاری جدید در حوزه خودرویی باید با رویکرد صادرات انجام شود و با این رویکرد بحث کیفیت، خدمات پس از فروش، برندینگ و سایر مباحث با حوزه خودرو جدی دیده شود.

 سبد محصولات خودرویی باید متنوع شود

باستانی با بیان اینکه میزان صادرات خودرو در برندهای مختلف در سال های آینده باید از ٣٠ درصد افزایش یابد، ادامه داد:سلایق و قدرت خرید در بازار داخلی و خارجی متفاوت است، لذا سبد محصولات خودرویی باید متنوع شود، تا ایران به هاب تولید خودرو در منطقه تبدیل شود.

وی یادآور شد: حوزه خودرویی اگر به قوانین تسهیل گر همانند قوانین مالیاتی، صادراتی و تعرفه ای برای سیاست گذاری در صنعت خودرو نیازمند است، باید به دولت و مجلس ارائه کند، تا دستیابی به اهداف آینده و تبدیل شدن به هاب خودرویی تسهیل شود.

ورود نظارتی مجلس برای خروج خودروهای بی کیفیت از خط تولید

باستانی با بیان اینکه قوانین و بخشنامه هایی برای افزایش کیفیت خودرو و توقف خطوط تولید بی کیفیت وجود دارد، افزود: مجلس از بعد نظارتی برای اجرای این قوانین ورود پیدا می کند، تا خطوط تولید خودروهای بی کیفیت متوقف شود و تولید خودروهای باکیفیت جایگزین آن شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه خودرویی همانند پراید باید سال ها پیش از این از رده خارج می شد، تصریح کرد: دولت دوازدهم باید خطوط تولید خودروهای بی کیفیت را متوقف کند و قانون خروج خودروهای بی کیفیت از خط تولید  را اجرا کند و سرمایه گذاری جدید را وارد این عرصه کند./


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۵
برچسب ها: