❇️دکتر سعید باستانی: رعایت استانداردهای ایمنی برای خودروسازان بار مالی زیادی دارد/در کاهش تلفات جاده‌ای تنها افزایش ایمنی خودرو کارساز نیست

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
جمعه - 22 سپتامبر 2017
❇️دکتر سعید باستانی: رعایت استانداردهای ایمنی برای خودروسازان بار مالی زیادی دارد/در کاهش تلفات جاده‌ای تنها افزایش ایمنی خودرو کارساز نیست

⭕️سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت:ایمن‌سازی خودروها بار مالی زیادی را برای خودروسازان دارد و چون در بحث خودرو هزینه‌ها، قیمت‌ها و درآمدها مشخص نیست نتوانسته‌ایم به ایمن‌سازی خودروها به میزان و مفهوم واقعی آن بپردازیم.

🎤سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دستور وزیر صنعت مبنی بر تشکیل کمیته بررسی تلفات جاده‌ای و لزوم رعایت استانداردهای روز در صنایع خودروسازی کشور، اظهار داشت: ایمن‌سازی خودرو در تصادفات جاده‌ای یکی از بخش‌های این مسئله است و اصولا فرهنگ‌ رانندگی یک عامل بسیار اصلی در میزان خسارات ناشی از تصادفات جاده می‌باشد.

💢سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل‌های استانداردهای خودرویی برای حفظ سرنشین لازم است، گفت: در بحث ایمن‌سازی مبحث امنیت سرنشین در حوادث وجود دارد، در طول این مدت فرد سرنشین را به‌عنوان مخاطب در خودروسازی قرارداده‌ایم و امنیت آن را لحاظ کرده‌ایم.

💢نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تست‌های امنیت سرنشین آزمون‌های هزینه‌بر و ویژه‌ای هستند که از نظر تقویت شاسی، تقویت بدنه، حذف عوامل خطرزا در داخل اتاق خودرو و ایجاد ایربگ‌ها به‌منظور محافظت از سرنشین را مورد بررسی قرار می‌دهند، اضافه کرد: در طراحی‌ها نیز کمتر به مسئله امنیت سرنشین مورد بررسی قرار گرفته شده است، رعایت برخی نکات در ساخت خودرو امنیت خودر را ارتقا و آن را به‌محصولی امن تبدیل می‌کند.

💢وی با اشاره به اینکه مفهوم خودرو امن را باید در کنار دیگر موارد در نظر بگیریم، اضافه کرد: رعایت کردن اصول راهنمایی و رانندگی، وضعیت استاندارد جاده‌ای و دیگر موارد باید در کنار رعایت اصول ایمنی در خودرو به‌صورت جدی دیده شود تا در نهایت امن بودن جاده‌ای را فراهم کنیم.

💢باستانی با بیان اینکه در مواقعی حجم تعداد خودروها در یک مسیر مثل شمال، مشهد و در زمستان مسیر جنوب تناسب بین سفرهای جاده‌ای، ریلی و هوایی از بین می‌رود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم حفظ سرمایه انسانی را در جاده ها به‌کار ببریم باید همه موارد را در کنار یکدیگر ببینیم و تنها افزایش ایمنی خودرو کار ساز نیست.

💢سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اینکه تا کنون در صنعت خودروسازی کشور چه‌میزان به ایمنی خودرو توجه شده است، اظهار داشت: ایمن‌سازی خودروها بار مالی زیادی را برای خودروسازان دارد و چون در بحث خودرو هزینه‌ها، قیمت‌ها و درآمدها مشخص نیست نتوانسته‌ایم به ایمن‌سازی خودروها به میزان و مفهوم واقعی آن بپردازیم.

💢نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم وزیر صنعت، معدن و تجارت در کنار این دستور طرح جامعی را نیز داشته باشند.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۳
برچسب ها: