❇️سعید باستانی با تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت: 🔻نمایندگان از پاسخ های شریعتمداری قانع شدند.

دسته: خبرها , صنعت و تجارت
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 22 نوامبر 2017

❇️سعید باستانی با تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت:
🔻نمایندگان از پاسخ های شریعتمداری قانع شدند.

🔶سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نشست کمیسیون را تشریح کرد.

🔴سعید باستانی، با اشاره به نشست امروز صبح(سه شنبه ۳۰ آبان ماه) از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: چهار سوال از محمد شریعتمداری در دستور کار امروز کمیسیون قرارداشت.

💢سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاضی پور و انصاری نمایندگان سوال کننده از وزیر بودند، توضیح داد: قاضی پور در خصوص عدم ارائه آیین نامه تعیین مصادیق صنایع پیشرفته با فناوری بالا و صنایع خطرپذیر به استناد مصوبه سال ۹۵ و عدم ارائه اساسنامه جدید صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استناد بند “ب” ماده ۶۹ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه از وزیر سوال کرد.

💢نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: وزیر با توجه به اقدامات صورت گرفته توضیح داد که آیین نامه ها، دستورالعمل ها و اساسنامه های تدوین و برای طی مسیر قانونی به هیات وزیران ارسال شده است، به همین جهت قاضی پور قانع شد.

💢وی با اشاره به سوالات انصاری از شریعتمداری، گفت: انصاری علت برگزاری جلسات شورای عالی معادن بدون حضور وزیر و اعضای کلیدی دولت و همچنین اولویت استراتژی ها و برنامه اقدامی وزارت صنعت و معدن برای ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه و تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ کاری به تکنولوژی را جویا شد.

🔷باستانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به پاسخ شریعتمداری اشاره کرد و توضیح داد: وزیر در پاسخ به سوال اول بیان داشت که با توجه به اینکه تغییراتی که در نحوه اداره شورای عالی معادن ایجاد شده است و شورای معادن استان ها در حال شکل گیری هستند است و مقرر شده که شورای عالی معادن کشور سیاست گذاری را بر عهده داشته باشد و کارگروه های وظیفه بررسی را بر عهده داشته باشند بر همین اساس نحوه حضور وزیر در شورای عالی مشخص و نماینده قانع شد.

💢این نماینده مجلس بیان داشت: در باره با بحث دوم مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صنعت تشکیل و موارد پیگیری شود و گزارشی به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارائه شود.

💢وی با اشاره به دستور دیگر کمیسیون صنایع و معادن توضیح داد: با توجه به ایراد شورای نگهبان به ماده ۸ طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، موضوع مورد بررسی قرار گرفت، از آنجایی که نمایندگان اعتقاد دارند ساختار جدیدی ایجاد نشده است تغییری در مصوبه ایجاد نکردند.

💢سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما از آنجایی که نماینده شورای نگهبان در جلسه حضور نداشت مقرر شد با او مشورتی صورت گیرد و برای تصویب نهایی ماده مذکور به صحن علنی ارسال شود.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۵
برچسب ها: