سعید باستانی: «پایتخت ابریشم ایران » سهمی در تصمیم سازی حوزه نوغانداری کشور ندارد

دسته: خبرها
بدون دیدگاه
شنبه - 27 ژانویه 2018

💢نماینده مردم تربت حیدیه، مه ولات و زاوه در مجلس گفت: هر چند بایگ تربت حیدریه از دیرباز مرکز ثقل تولید نوغان کشور بوده، اما تاکنون سهم این زحمت کشان در عرصه تصمیم سازی حوزه نوغان ایران صفر بوده است.

🔶سعید باستانی ظهر امروز در جمع نوغانداران بایگ اظهار داشت: قبول داریم بسیاری تصمیم گیری ها در زمره مباحث ساختاری و کلان کشور است، اما مرکز نوغانداری کشور باید ترتیبی اتخاذ کند از این پس نماینده توغانداران بایگ نیز در روند تصمیم سازی حضور داشته باشد.

🔸وی با بیان اینکه به نتیجه تصمیم های اتخاذ شده کاری نداریم، گفت: اما زمانی که نماینده بایگ در روند تصمیم سازی حضور و نقش داشته باشد، بهتر می تواند آن ها را به مردم تبیین کند.

🔸وی همچنین به صندوق حمایت از نوغانداران اشاره و اظهار کرد: بعد از مکاتبات فراوان و دیدار با وزیر کشاورزی مقرر شد صندوق با سرمایه سه هزار میلیارد ریال کار خود را آغاز کند که تامین اعتبار آن هم از محل املاک و اراضی نوغانداری تامین شود که امیدواریم به زودی راه اندازی شود.

🔸باستانی همچنین نسبت به توزیع تخم های نوغان آلوده در سال جاری انتقاد و خواستار تعیین تکلیف نوغانداران خسارت دیده شد.

🔸لازم به ذکر است که اکنون از ۱۲۰۰ کارگاه سنتی ابریشم کشی در بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه تنها ۴۰۰ کارگاه فعال است و تعداد بهره برداران کرم ابریشم(سالن پرورش) در خراسان رضوی، سه هزار و ۱۰۲ نفر است که از این میزان هزار و ۱۲۳ نفر در منطقه است.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۵
برچسب ها: