باستانی: فاصله سود تسهیلات تولیدکنندگان داخلی و خارجی با هیچ روشی پر نمی شود

دسته: اقتصادی , خبرها
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 1 فوریه 2018

باستانی: فاصله سود تسهیلات تولیدکنندگان داخلی و خارجی با هیچ روشی پر نمی شود

💢سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: فاصله ۱۸ درصدی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی به علت سود تسهیلات را با هیچ روشی در تولید نمی‌توان پر کرد و باید منابع مالی ارزان قیمت را بر اساس مزیت‌های نسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

🔶سعید باستانی ، در خصوص بالا بودن سود تسهیلات اختصاص یافته به صنایع ، اظهار داشت: در حوزه صنعت، معدن و تولید باید منابع مالی ارزان قیمت تهیه کنیم، حتی اگر با سود ۱۸ درصد منابع را در اختیار صنایع قراردهیم و کشور رقیب با صفر و یا ۱ درصد سود منابع را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد آنها بین ۱۷ تا ۱۶ درصد از تولیدکنندگان ما پیش هستند.

🔸سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاصله ۱۸ درصدی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی به علت سود تسهیلات در تولید را با هیچ روشی نمی‌توان پر کرد، گفت: اگر نگاه ما صادرات محور باشد و منابع مالی ارزان قیمت را بر اساس مزیت‌های نسبی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم، تولید رونق می‌یابد در غیر این‌صورت به عنوان مسکن موقت عمل می‌کند.

🔸نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امکان ادامه فعالیت برای صنایع و رقابت‌پذیری آنها با چنین شرایطی به حداقل می‌رسد، ادامه داد: مگر اینکه با روش‌های دیگر تعرفه‌ها را کنترل و بازار را مسدود کنیم و همچنین به مردم اعلام کنیم که این محصولات را خریداری کنند و نگاه ما به بازار داخلی باشد.

🔸این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه براساس نگاه به مزیت داخلی و به بازار صادرات باید فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه به صادرات با وضعیت کنونی امکان پذیر و قابل اجرا نیست.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۶
برچسب ها: